Metsämieli- menetelmä ( myös tyky- ja virkistyspäivään)

 

 

METSÄMIELI - Metsässä keho ja mieli pelaavat yhteen!

 Metsämieli- tietoisen läsnäolon harjoituksia kevyesti metsässä liikkuen sopii pienryhmille eri tilanteisiin mm. tyky- ja virkistyspäivän osuudeksi (kesto n. 1,5 - 2 tuntia+lisätunnit sopimuksen mukaan).

Luonnossa oleilun tiedetään edistävän terveyttä. Metsämieliharjoituksella kehitetään tietoisesti ja tavoitteellisesti oman mielen sisäisiä hyvinvointia tukevia taitoja.  Metsämielellä syvennetään itsetuntemusta, rentoudutaan, taltutetaan stressiä, virkistäydytään ja tankataan voimavaroja. Samalla voit löytää uusia omaan arkeen mahtuvia hyvinvointitottumuksia.

Vihreän ja sinisten värien kerrotaan alentavan verenpainetta sekä lievantävän stressiä ja kirkkaat värit nostavat sykettä. Valolla on siis väliä!  Metsä vie muut ajatukset mennessään ja hetkessä olemisen tila valtaa mielen. Metsämielimenetelmä sisältää sovellutuksia myös mindfulness-harjoituksista eli tietoisen läsnäolon harjoituksista!